HTML

maya.blog

"Épelméjű turistákra nem lehet világfürdőhelyeket bazírozni!"

Gekkó - újra él!

Utolsó kommentek

  • graymonkey: Ezek egyre kurvajobban néznek ki. Köszi (2010.01.18. 09:25) Autós IPhone töltő 2.
  • cooldavee: Szóval akkor Lizi nem az az "eltesszük a kaját mélyhűtőbe és aztán kiolvasztjuk mikróban" típus. :... (2009.12.26. 01:33) Lizi, az új családtag
  • cooldavee: @_Cactus_: Pussydetektorom van már. Beépített. :-) (2009.12.26. 01:27) Elektro projektek
  • Utolsó 20

Feedek

Autós IPhone töltő

2009.12.20. 13:51 ayaM

A legutóbbi forrasztgatás olyan jól ment, hogy most már összeszedtem minden bátorságomat, és csináltam mezei USB-s autós töltőből olyat, ami IPhone-t is tud tölteni.

A lényeg, hogy a normál autós USB töltők csak az 5 voltot adják rá a csatlakozóra, a középső két tüske melyek egyébként az adatforgalomra valók, nincs bekötve rajtuk. Viszont a szifonnak meg kell egy kis feszültség ezeken a tüskéken is (hogy hívják a "pin"-t magyarul?!). Ezt az igényt szerencsére egy egyszerű feszültségosztó áramkörrel ki lehet elégíteni. Bővebb információ itt található.

Én még csak nem is a 4 ellenállásos variációt csináltam meg, hanem a kommentekben említett sima 2 ellenállásosat, mely egyenlően elosztva 2,5-2,5 voltot ad mindkét adat csatlakozóra . Két 100kOhm-os ellenállást használtam. Szépen el is fért a dobozába, és még szigetelni sem kellett, nem ér hozzá semmihez.

Ami azt illeti egy komplett feszültségosztó áramkör helye meg volt hagyva gyárilag a NYÁK-on csak épp az ellenállások nem voltak benne. Sajnos ezt nem tudtam használni, mert SMD-t azért még nem tudok forrasztani.

Na de elég a dumából íme a képek. Először a szétszedett töltő:

Így néz ki alulról a NYÁK, miután beforrasztottam a helyére az ellenállásokat:

Teszteltem is az áramkört, egy kb 15 voltos adapterrel. Works like a charm...

UPDATE: a kocsiban is kiválóan működött!

9 komment

Címkék: iphone elektronika szifon

A bejegyzés trackback címe:

https://mayablog.blog.hu/api/trackback/id/tr341610877

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

graymonkey 2009.12.20. 18:08:59

Királyság. Majd az enyémet is átalakítod?

ayaM 2009.12.20. 18:50:28

Meglátom mit tehetek... ;) Egyébként kipróbáltam, a kocsiban is megy szépen.

_Cactus_ · http://gergo.erdi.hu/ 2009.12.20. 20:23:53

Én ebben nem hiszek, hogy ilyen létezik hogy ide- meg odaforrasztasz valamit és attól nem hogy nem tönkremegy, hanem jobb is lesz... Hiszen ez még a gyártórobotoknak is nehéz lenne!

-Maya · http://fogaskerek.blog.hu 2009.12.20. 21:34:10

@_Cactus_: Téged még sok meglepetés fog érni az életben... :P

cooldavee 2009.12.21. 04:47:40

Pusztán szórakozásból akartál magadnak ilyen autós USB-s töltőt csinálni, vagy azért - és ahogy ezt most írom, erre egyre nagyobb esélyt érzek -, mert az Apple egész egyszerűen nem gyárt ilyen töltőt az iPhone-hoz, mert ugye ki akarna ilyet használni? ;-)

Akárhogy is: respect! :-)

-Maya · http://fogaskerek.blog.hu 2009.12.21. 08:25:13

@cooldavee: Természetesen lehet készen kapni. Márkásat is (Belkin, Kensington, stb.) kb 6-7000 forintért, meg persze kínai gagyi utángyártottat is 2500-ért. Ez utóbbi vszleg éppen azzal az általam hiányolt négy ellenállással különbözik a szintén gagyi nem-iphone kompatibilis sima usb töltőtől (~1200 Ft) ami nekem is volt.

Ez tekintve, hogy még az én óradíjammal számolva sem került többe upgradelni mint mondjuk 50 Ft (ez nagy tételben, gépesítve nyilván kb tizedennyibe kerül), szimpla rablás.

Egyébként meg már eleve volt egy autós töltőm, amit még a szifon előtt vettem, és nem is gondoltam, hogy nem lesz jó hozzá.

-Maya · http://fogaskerek.blog.hu 2009.12.21. 08:26:32

@-Maya: Gagyit úgy értem, hogy nem dizájnos. Csodálkoznék, ha a belük érdemben különbözne ezeknek.

graymonkey 2009.12.21. 09:22:15

Érdekes, hogy nekem van egy régi HP telefonhoz való 230V-ról USB-s töltőm, amivel viszont működik a szifon is. Sajnos kocsiban nem használható...

Valakinek ötlete, hogy miért kell az a kis feszkó még azokra a lábakra, mikor 5V-on működhetne szépen az egész?

-Maya · http://fogaskerek.blog.hu 2009.12.21. 09:53:15

@encse: Igen a fenti linken van leírás.

tzywen.com/modules.php?name=News&file=article&sid=696

A lényeg, hogy az aksi töltését, illetve a szifon áramellátását vezérlő csip innen tudja, hogy vételezhet áramot az USB-ről. Ugyanis nem feltétlenül áll rendelkezésre a szükséges 500mA. Ha számítógép van a túloldalon, akkor egy kis protokollon egyeztetni kell ezügyben. Fali vagy autós töltőnél nyilván erre nincs szükség, de meg kell mondani a csipnek, hogy ne vacakoljon, csak töltsön nyugodtan...
süti beállítások módosítása